Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wymiana słupów trakcyjnych pod Wieluniem. Jest komunikacja zastępcza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wymiana słupów trakcyjnych pod Wieluniem. Jest komunikacja zastępcza
fot. Sylwia Winkler/PKP PLK
Korzystający z pociągów dalekobieżnych przejeżdżających przez Wieluń jeszcze przez kilka miesięcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami. PLK prowadzą bowiem wymianę słupów trakcyjnych na trasie do Kępna. Połączenia PKP Intercity zostały zastąpione autobusami.

Przez leżący na rubieżach województwa łódzkiego Wieluń przebiega linia kolejowa 181 Oleśnica – Chojnice. W regionalnym ruchu pasażerskim wykorzystywany jest jedynie jej fragment wybiegający z miasta na południe. Polregio obsługuje relację ze stacji Wieluń Dąbrowa przez przystanek Wieluń do Tarnowskich Gór. Nie uruchamia zaś kursów w kierunku północnym.

Odwołana jedyna para pociągów dalekobieżnych

Mimo to odcinek pozostaje czynny w ruchu pasażerskim, bo kursują tamtędy nieliczne pociągi dalekobieżne PKP Intercity. Zapewniają w standardowym układzie połączenia z Poznaniem i Ostrowem Wielkopolskim. Aktualnie wszystkie kursy omijają jednak Wieluń. Jest to związane z pracami energetycznymi rozpoczętymi niedawno przez zarządcę infrastruktury.

Pomiędzy Wieluniem Dąbrową a Kępnem trwa wymiana słupów trakcyjnych. Będzie ona prowadzona jeszcze przez kilka miesięcy, bo jak potwierdziły PKP Polskie Linie Kolejowe, inwestycja będzie kontynuowana po wakacjach w okresie do 25 października. – Wybrane pociągi będą nadal kursować okrężnie po linii nr 272 – mówi Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PLK.

– Na odcinku Krzepice – Kępno uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa – zaznacza nasza rozmówczyni. Aktualnie autobusy zastępują jedną parę kursów – TLK „Miechowita” relacji Kraków Główny – Poznań Główny. Pociąg jest kierowany alternatywną trasą przez Kluczbork, a rozkład ułożony jest tak, że w obu kierunkach jazdy pasażerowie dowożeni są do Kępna. Zwłaszcza w przypadku jazdy na południe oznacza to znaczne wydłużenie łącznego czasu przejazdu – o nawet ok. 2 godzin w przypadku Wielunia.

Nie ma planów wznowienia ruchu regionalnego

„Miechowita” jest obecnie jedynym pociągiem pasażerskim obsługującym międzywojewódzki fragment Wieluń – Wieruszów (łódzkie) – Kępno (wielkopolskie). Samorządy regionalne nie planują póki co wznawiania kursów pociągów osobowych. Aktualne zamknięcie nie jest pierwszą tegoroczną przerwą w ruchu na tej trasie. Przez około miesiąc na przełomie marca i kwietnia odcinek był zamknięty w związku z robotami utrzymaniowymi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5